Adverteren

de Kantlijn tarievenkaart advertenties

 

Uitgever
Offsetdrukkerij Haveka BV
Alblasserdam

Redactie de Kantlijn
Postbus 40
2950 AA Alblasserdam
Telefoon: 078 888 04 42
E-mail: redactie@dekantlijn.nl
Website: www.dekantlijn.nl

Advertentiecontact
E-mail: advertentie@dekantlijn.nl

Magazine
Magazine formaat 17×24 cm, staand
Omslag full color
Binnenwerk full color

Verspreiding
Oplage 9500 exemplaren
Verschijning 11x, maandelijks m.u.v. augustus
Verspreidingsgebied regio Alblasserdam
huis aan huis en alle bedrijventerreinen

 

 

 

De versterking van je reclamecampagne

Content Marketing

Met content marketing bied je relevante informatie om klanten te binden en business doelstellingen te halen. Je zou het ook informatiemarketing kunnen noemen. De kern is het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal én voor het juiste publiek, om zodoende je doelgroep dichter aan je te binden. De basis van content marketing is de gedachte dat het bereik van de media, die alleen sporadisch in de vorm van reclame of adverteren wordt ingezet, onvoldoende is. Herhaling van reclame en adverteren is juist krachtig in combinatie met informatie, herkenning en de beleving, oftewel emotie. Laat de lezer zien wie er achter de onderneming en de daarbij behorende diensten of producten schuil gaat. Het aanbieden van relevante informatie is de sleutel die lezers aan ondenemers verbindt. Om eenzelfde relatie met je (potentiële) klanten te krijgen of aan te sterken, is het raadzaam om als onderneming je uitgeefprocessen te gaan (her)inrichten.

De Kantlijn kan hierin uw partner zijn!

Scoren met content marketing doe je in de Kantlijn. Wij bieden de juiste mix met verschillende mogelijkheden aan. Regelmatig adverteren op een pagina waarvan de redactionele inhoud aanslaat bij je doelgroep. En het plaatsen van commercial story’s met relevante informatie voor je doelgroep. Hierin kunnen ook combinaties gemaakt worden om je content marketing optimaal in te zetten.

De versterking van je reclamecampagne!

Moeten we compleet digitaal gaan? Zijn traditionele middelen passé? Bij vrijwel iedereen is het besef ontstaan dat de nieuwe media niet meer weg te denken zijn uit onze maatschappij. Het is dus ook niet verwonderlijk dat veel organisaties zich afvragen of de manier waarop zij communiceren niet anders moet. Moeten zij kiezen voor nieuwe media in plaats van traditionele media? Het antwoord is simpelweg ‘nee’. Soms lijkt niet kiezen ook geen optie, want de strijd tussen nieuwe en traditionele media is een zinloze. Het is geen vervanging van de televisie, radio en kranten, maar een aanvulling erop. Of sterker nog, wanneer het op de juiste manier wordt ingezet, een versterking. Traditionele media bieden verreweg de beste strategische opties om sociale netwerkpagina’s en nieuwe mediakanalen onder de aandacht te brengen. De nieuwe mediakanalen zijn bij uitstek geschikt voor snelle en dagelijkse informatie en om een verdieping te geven aan de uitingen die worden verspreidt middels traditionele middelen. Uiteindelijk is het vraagstuk niet: moeten we gebruik maken van nieuwe of traditionele media? De vraag is: hoe maken we effectief gebruik van de, ons allen tot beschikking staande huidige media?

Beleven, inspireren, informeren en adverteren in de Kantlijn

De Kantlijn voorziet in de lokale behoefte van de inwoners die de wekelijkse en dagelijkse kranten soms als oud nieuws ervaren, omdat het online al beschikbaar is gesteld. Of voor diegenen die de nieuwe media te snel vinden gaan, met te weinig diepgang. Ze zijn vooral geïnteresseerd in de lokale human interest artikelen oftewel de ‘feel-good’ verhalen over dorpsbewoners en lokale ondernemingen, geschreven voor en door deze doelgroepen zelf. Het is veelal tijdloze informatie met een positieve toonzetting. Door de lokale invulling van de Kantlijn hebben commercial story’s en advertenties een langere doorlooptijd. De uitgave ligt langer op tafel, kan overal gelezen worden en wordt vaak ook doorgegeven buiten de regio van de lokale editie. Als je daarbij bedenkt, dat de rol van de traditionele media in het aankoop- en oriëntatieproces van je potentiële of bestaande klant groot zal blijven, mag de Kantlijn zeker niet ontbreken in je marketing- en communicatiemix

Aanlevering materiaal

  • Materialen voor een advertentie en/of commercial story: logo, tekst, afbeeldingen óf uw kant en klare advertentie in pdf, dienen digitaal in een bruikbare resolutie (bij voorkeur 300 dpi) aangeleverd te worden voor het verstrijken van de deadline.
  • De advertenties op het omslag worden in CMYK aflopend geplaatst, de advertenties in het binnenwerk worden in kleur in een kader geplaatst.
  • Voor uw commercial story en/of het maken van foto’s kunnen we u, indien gewenst, verbinden aan een professionele tekstschrijver en/of fotograaf voor een afgesproken Kantlijntarief.
  • U ontvangt van de opgemaakte advertentie en/of commercial story altijd een digitale proef ter goedkeuring, voorafgaand aan de plaatsing.
  • Alles wordt opgemaakt passend bij of in de stijl van de Kantlijn

Voorwaarden

  • Advertenties die gratis zijn opgemaakt door de Kantlijn, zijn bestemd voor plaatsing in de Kantlijn. Wilt u (of gebruikt u) de advertentie voor plaatsing in andere media, dan wordt daar € 40,00 voor in rekening gebracht.
  • Alle op deze kaart vermelde tarieven zijn per plaatsing, exclusief BTW, geldig vanaf 01-07-2016 en vervangen alle voorgaande tarieven. Tussentijdse wijzigingen voorbehouden.
  • Alle overeenkomsten met de Kantlijn komen tot stand op basis van de algemene voorwaarden. Aanvragen digitaal/papieren exemplaar: redactie@dekantlijn.nl

Kantlijn verschijningsdata 2017

Feiten en Cijfers

De Kantlijn verschijnt 11 keer per jaar en elke editie wordt verspreidt over bijna 9000 adressen, waaronder Alblasserdamse huishoudens, gevestigde ondernemers, stichtingen en verenigingen.

De lezer

Van de bevolking leest 88% tijdschriften en magazines waarvan 81% zowel de digitale als papieren versie. Gemiddeld leest een persoon 31 soorten tijdschriften en magazines per jaar.

Bij het lezen van een tijdschrift of magazine komt de lezer voor 65% in aanraking met nieuwe dingen. De lezer heeft gemiddeld 3 dagen nodig om het tijdschrift te lezen en bladert het 3,1 keer door.

Van deze lezers vindt 47% de advertenties nuttig wanneer ze aanslaan bij de doelgroep van het tijdschrift of magazine. Informatieve advertorials wordt door de lezer niet ervaren als advertenties maar als prettige informatie.

Totaal aantal inwoners 19.643

Inwoners 0 tot 15 jaar 20%

Inwoners 15 tot 25 jaar 12%

Inwoners 25 tot 45 jaar 25%

Inwoners 45 tot 65 jaar 25%

Inwoners 65+ 18%

 

Totaal aantal huishoudens 7.855

Eenpersoonshuishoudens 29%

Huishoudens zonder kinderen 31%

Huishoudens met kinderen 40%

 

Gevestigde ondernemers 2107

ZZP’ers 1600

Totaal 60

(Cijfers van KvK en CBS, voor de meest actuele cijfers verwijzen wij u naar deze websites)

Bron: Regioinformatie Ondernemersplein Alblasserdam